Tuesday, April 30, 2013

Migrația spre București, propunere de hartă lămuritoare


De ceva vreme am început să lucrez la o mică unealtă care sa încerce să contorizeze/statisticizeze/oricare ar fi termenul, oricum, să dea seamă de numărul și mai ales de proveniența celor veniți in București de prin alte părți (așa cum sunt eu, de exemplu :)).

Pentru a face asta am apelat la datele de pe o anumită rețea socială folosită de din ce în ce mai mulți concetățeni de-ai noștri, si chiar dacă pentru moment totul este work în progres ceva, ceva parcă începe să iasă la iveala. Subliniere importantă, nu e nimic științific în modul meu de a interpreta datele, precum nici colectarea lor nu este exhaustivă, ci încerc doar să ajung la un "sample" care să dea cel puțin iluzia unei relevanțe statistice.

Mai exact, am numărat oamenii care și-au trecut ca oraș de baștină o localitate care nu e Bucureștiul și ca oraș actual, evident, Bucureștiul. Am numărat totalul lor, am calculat niște procente (ex: cât la sută din totalul celor ce se declară veniți din afara Bucureștiului sunt din Constanța etc), și pentru început am desenat niște guguloaie pe harta Google Maps a României, unde cu cât guguloiul este mai lat și mai "fierbinte" (a se citi mai roșu/încins la culoare) cu atât orașul/zona respectiv este mai bine reprezentat(ă) (numele tehnic al chestiei este de "heatmap"). Ce trebuie iarăși sa evidențiez e faptul că datele sunt "skewed" (orientate) în direcția păturii de populație între 20 și 35 de ani, aceasta fără voia mea ci doar din cauza faptului că persoanele respective sunt "mai bine conectate la tehnologie" decât băbuțele vecinele mele din blocul din Balta Albă.



Cum ziceam, aceasta nu este decât o parte a proiectului, urmează (sper :) ) să mai vină și procentele propriu zise desenate cu niște săgețele frumos precum am vazut în diverse reviste/cărți de urbanistică când vine vorba de "sisteme urbane" sau "dezvoltare regională". Oricum, chiar și așa, pare că cei mai mulți ne-bucureșteni veniți in București au ca oraș de baștină Constanța, urmați de cei din Ploiești, Brăila, Buzău, Pitești (toate orașe muntenești/din Țara Românească), cu singurul oraș moldovenesc din top 10 Galațiul și următorul Bacăul la vreo alte 10 locuri în spate. Cât despre ardelenii din București, singurul oraș reprezentat cât de cât ok este Brașovul, restul mai slăbuț spre nesemnificativ.

Cum ziceam, sper să vin cât de curând și cu restul de hărți :), și mai ales să încerc să compun aceleași hărți/compilații și pentru alte orașe mari ale României, am senzația că sunt câteva posibile surprize care zac nedescoperite printre mormanul de date.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home